החזרים על מכשירי שמיעה לנפגעי משרד הביטחון

מעמדתם של נכי צה"ל ומשרד הביטחון שונה ממעמדם של נכים אחרים מכיוון שהמדינה מכירה להם חוב מוסרי על כך שהקדישו את בריאותם למען הגנה על בטחון המדינה ולכן מעניקה להם הטבות מיוחדות. על מנת להיות מוכר כנכה משרד הביטחון, יש לקבל את אישור ועדות משרד הביטחון. רצוי להתייעץ עם עורך דין מומחה אשר יכווין את הפונה וידריך אותו לפני הפגישה עם רופאי הועדה ולהצטייד בחוות דעת רפואית של מומחה שיקבע את נכותו ויחזק את הקשר בין פגיעת השמיעה לבין שירותו במשרד הביטחון. עובדי וחיילי משרד הבטחון שנפגעה שמיעתם במהלך שירותם, זכאים לסבסוד מכשירי שמיעה על ידי משרד הביטחון.

תנאים לזכאות לתגמולים ממשרד הביטחון בעקבות פגיעה

זכאות לתגמולים ממשרד הביטחון תלויה בהוכחה שהפגיעה נגרמה לעובד/חייל תוך ועקב שירותו. בתוך כך נכללת פגיעה של חייל/עובד אשר פגיעתו נגרמה בדרך מן המחנה אל יעד חופשה או בדרכו אל המחנה מחופשתו. אם הפגיעה התרחשה במהלך עבודה נוספת בה מקבל העובד שכר, שאינה קשור לצבא או למשרד הביטחון, לא יוכר העובד כנפגע משרד הביטחון.

מי יוכר כנכה צה"ל/משרד הביטחון?

כל אדם אשר במהלך או כתוצאה משירותו איבד או הפחית את כושר פעולתו הגופנית או השכלית יחשב לנכה על פי חוק הנכים ויהיה זכאי למימוש זכויותיו כמפורט בחוק, בין אם הנכות נגרמה כתוצאה מתאונה או מהחמרת מצב רפואי קודם ממנו סבל.

זכאות נפגעי משרד הביטחון לטיפולים רפואיים

ולים רפואיים אדם אשר הוכר כנפגע משרד הביטחון זכאי לקבל טיפול רפואי בהתאם לנכותו ללא תשלום. על אופן הטיפול, מתן תרופות וציוד רפואי לנכה מחליט הרופא המחוזי של לשכת השיקום והוא גם זה שיפנה את הנפגע לרפואים ומוסדות רפואיים רלוונטיים. הרופא המחוזי קובע את דרך הטיפול המתאימה לאחר קבלת המלצה מרופא מומחה אשר בדק את הנכה.

סבסוד מכשירי שמיעה לנפגעי משרד הבטחון

נכי משרד הביטחון זכאים לרכישת מכשיר שמיעה אחת ל-4 שנים. עליהם להגיש למשרד הביטחון את הצעת המחיר של מכון השמיעה ולקבל ממנו טופס התחייבות לתשלום על המכשירים. לאחר מכן יציג הלקוח בפני המכון את ההתחייבות ויוכל להזמין מכשיר שמיעה.

לפרטים נוספים ויעוץ אישי צור קשר עם מכון תדרים ותקבל ליווי לאורך כל התהליך – החל מבדיקת השמיעה ועד התאמת מכשיר שמיעה במיוחד עבורך.

הסדרים