כל מה שרצית לדעת על מכשירי שמיעה זעירים

כשאוזנינו קולטות את הביטוי "מכשיר שמיעה" רובנו מדמיינים מכשיר ורוד, גדול, מכוער ומסורבל. מעטים הם אנשים המודעים להתפתחות הטכנולוגית בתחום ולשינוי הגדול שעברו מכשירי השמיעה בשנים האחרונות. ההתפתחות הטכנולוגית ויכולת המזעור שתפסה תאוצה לאחרונה השפיעו גם על עולם מכשירי השמיעה ושינו את מראהו ותפקודו של מכשיר השמיעה מקצה לקצה. כיום ניתן למצוא מכשירי שמיעה קטנים ומשוכללים לצד הגדולים והמוכרים. מהם יתרונותיהם של מכשירי שמיעה זעירים ולמי הם מתאימים?

יתרונותיו של מכשיר שמיעה קטן

אחוז נרחב מאוכלוסיית כבדי השמיעה, ברובם ילדים וקשישים, נמנעים מהרכבת מכשיר שמיעה רק בגלל הבושה בהרכבת מכשיר המעיד על חולשתם. רובם חוששים מתגובת הסביבה והיחס השונה שיקבלו מהחברה. ישנם אנשים שעבורם הרכבת מכשיר שמיעה הוא סימן לחולשה, שוני ודופי והבטחון העצמי שלהם לא מאפשר להם להרכיב את המכשיר היחיד שיפתור להם את הבעיה שמקשה על חייהם באופן יום יומי. בדיוק עבור אוכלוסייה זו פותחו עם השנים מכשירי שמיעה זעירים. מכשירי שמיעה אלו מאפשרים הרכבת מכשיר משוכלל, חכם, חדשני ומתקדם בצורה כמעט בלתי נראית לעין המתבונן.

למרות גודלם הזעיר של המכשירים רובם חדשניים ומכילים בתוכם טכנולוגיה מתקדמת התורמת ליכולת הבנת השומע. בנוסף לעבודה כי מכשירים אלו אינם נראים לעין, הם נוחים בהרבה מהמכשירים הגדולים והמסורבלים ומגיעים בצורה מותאמת אישית לתעלת האוזן. למרות כל היתרונות של מכשירי שמיעה קטנים חשוב לדעת כי לא כל מכשירי השמיעה הזעירים מתאימים לכל בעיות השמיעה, רובם מתאימים בעיקר לבעיות שמיעה קלות עד בינוניות אך ניתן למצוא כאלו המתאימים גם לבעיות שמיעה חמורות.

סוגי מכשירי השמיעה הזעירים

גם מכשירי השמיעה הקטנים מגיעים בגדלים וסוגים שונים ובעלי טכנולוגיות שונות. נפרט כאן בקצרה על סוגיהם השונים של המכשירים ולמי הם מתאימים:

  • CIC – Completely In the Canal – מכשיר שמיעה הנמצא כולו בתוך תעלת האוזן. גודל המכשיר הוא הקטן ביותר שקיים והוא אינו נראה לעין (למעט אלו המביטים ישירות לתוך אוזנו של המשתמש). קרבתו של המכשיר לעור התוף תורמת רבות לטבעיות הצליל ומאפשרת שימוש בהגברה נמוכה יותר מהרגיל ובכך נחסכת הבטריה. בנוסף, קל לדבר בטלפון בעת הרכבת המכשיר משום שאין חלק ממנו הבולט מחוץ לאוזן וניתן להצמיד בטבעיות את שפופרת הטלפון לאוזן. המכשיר אינו מתאים לילדים וזאת משום שתעלת אוזנם גדלה בקצב מהיר ובכך תדרשו להחליף את המכשיר בתדירות גבוהה. חסרונות נוספים במכשיר הוא הסיכוי הגבוה לפידבק בשל קרבת המיקרופון לרמקול וחוסר שליטה בעוצמת הקול. המכשיר מתאים לבעיות שמיעה קלות עד בינוניות ולבעלי תעלת אוזן לא צרה אך לא רחבה מדי.

  • ITC – In The Canal  – מכשיר הנמצא ברובו בתעלת האוזן ומסתיים בדיוק בתחילת התעלה. יתרונות המכשיר דומות לקודם – גם הוא כמעט בלתי נראה לעין, מאפשר שימוש נוח בטלפון ובעל צליל טבעי. היתרון המשמעותי שלו על מכשיר ה-CIC  הוא אפשרות השליטה בווליום ונוחות השימוש בכפתוריו השונים. מכשיר זה מיועד לאנשים הרוצים לשמור על דיסקרטיות השימוש ולא להתפשר על איכות ונוחות המכשיר. גם מכשיר זה, כמו ה-CIC, מתאים לירידות קלות עד בינוניות בלבד.

  • ITE – In The Ear – מכשיר הנמצא כולו באפרכסת האוזן. המכשיר נחשב קטן ונוח אך אינו דיסקרטי כמו ה-CIC וה-ITC. למרות זאת, יתרון המכשיר על פני קודמיו הוא גדול – בשל שטח פניו הגדול של המכשיר נוחות השימוש בו עולה פי כמה על הקודמים. בנוסף, במכשיר זה קיימות פונקציות רבות כמו אפשרויות לתוכניות שמע וכיוון אוטומטי. לעומת המכשירים הקודמים, מכשיר זה מתאים לרוב רמות בעיות השמיעה.

  • Open Fit  – מכשיר הנמצא מחוץ לאוזן. המכשיר מורכב מ-2 חלקים זעירים – מערכת הקלט המורכבת מאחורי האוזן והאוזניה הנמצאת בתעלת האוזן כאשר בין השניים מחברת צינורית סיליקון גמישה. גודל המכשיר מאפשר הסתרה מוחלטת שלו ובכך ניתן להנות מיתרונותיו של מכשיר חיצוני יחד עם דיסקרטיות שימוש. בנוסף, העובדה כי רוב המכשיר נמצא מחוץ לאוזן מקנה תחושה חופשית ונוחה בתעלת האוזן גם מכשיר זה מתאים לרוב סוגי בעיות השמיעה.

כפי שהבחנתם, שוק מכשירי השמיעה הזעירים הינו גדול ומגוון. כל מכשיר מתאים לבעיית שמיעה שונה, מבנה אנטומי שונה ואפילו גיל שונה. הגיעו למכון תדרים לקבלת ייעוץ מקצועי ועזרה בעת התאמת מכשיר השמיעה המתאים ביותר עבורכם.

הסדרים