כל מה שרצית לדעת על מכשירי שמיעה למבוגרים

ירידה ברמת השמיעה

ירידה ברמת השמיעה הינה תופעה שכיחה בקרב אנשים מבוגרים – מנתונים סטטיסטיים עולה כי אחד מכל שלושה מבוגרים מעל גיל 65 סובל מליקויי שמיעה ברמות שונות. הירידה בשמיעה גוררת עמה פגיעה באורח החיים של הקשיש, כאשר פעולות יומיומיות כמו צפייה בטלוויזיה או דיבור בטלפון הופכות לקשות פי כמה. ליקויי השמיעה אף פוגעים ביכולותיו החברתיות של המבוגר, שמתקשה להבין כראוי את סביבתו. אחד מהפתרונות הנפוצים והיעילים ביותר לבעיה זו הוא השימוש של מכשירי שמיעה למבוגרים שיהיו מותאמים אישית כמה שיותר.

מכשירי השמיעה למבוגרים הקיימים בשוק

מכשיר השמיעה משפר את יכולתנו לשמוע בכך שהוא קולט מהסביבה את הצלילים השונים ומגביר אותם עבור המשתמש. בשל המבחר הרב של מכשירי שמיעה למבוגרים שיש כיום בשוק, יכול להיווצר בלבול. בשביל לעשות סדר, אפשר לחלק את מכשירי השמיעה למספר קטגוריות. ראשית כל, צריך להבדיל בין מכשירי שמיעה אנלוגיים למכשירי שמיעה דיגיטליים.

מכשירי שמיעה אנלוגיים ודגיטליים

מכשירי השמיעה האנלוגיים הינם מכשירים פשוטים יותר אשר מגבירים את כל הצלילים במידה שווה וללא הבחנה או סינון. לעומת זאת, מכשירי השמיעה הדיגיטליים הם כבר מתקדמים בהרבה – הם מכילים בתוכם מחשב אשר מעבד את הצלילים השונים ומגביר אותם באופן שונה. כך למשל, מכשיר השמיעה הדיגיטלי יפחית עד כמה שניתן את רעשי הרקע על מנת שניתן יהיה לשמוע את הצלילים הרלוונטיים בבירור המירבי. למכשירי השמיעה הדיגיטליים יתרונות רבים והם מתאימים במיוחד למבוגרים הסובלים מבעיות שמיעה חמורות מאוד, אך מחירם גבוה בהרבה ממכשירי השמיעה האנלוגיים.
בנוסף, במקרים מסוימים מכשיר השמיעה האנלוגי יתן מענה מספק לליקוי השמיעה ואפשר יהיה לוותר על מכשיר השמיעה הדיגיטלי.

ניתן גם לחלק את מכשירי השמיעה בהתאם למיקומם יחסית לאוזן. הסוג הראשון של מכשירי השמיעה נמצא בתוך תעלת האוזן – חלק ממכשירי השמיעה בקטגוריה זו נמצאים לחלוטין בתוך האוזן והם למעשה בלתי נראים, ואילו חלקם בולט מעט מתעלת האוזן אך עדיין קשה להבחין בהם.

 

צפו במגוון מכשירי השמיעה שלנו

הסדרים