מכשירי שמיעה לפעוטות – תשובות לשאלות בנוגע ליקר לך מכל

האם חשבתם מה עלול לקרות לתינוק שלא שומע את סביבתו? השנה הראשונה של חיי פעוט הינה הקריטית ביותר עבור התפתחותו התקינה של כושר דיבורו ושפתו. אם תינוק בשנתו הראשונה סובל מליקוי שמיעה ולא נעזר במכשיר שמיעה, קצב התפתחות כושר הדיבור שלו יהיה נמוך מהרגיל ואף ייתכן כי לעולם לא יידע לדבר כראוי. במאמר זה נפרט על הדרכים לגילוי הפרעת שמיעה אצל פעוט והדרכים לטפל בה.

מדוע שמיעתו של התינוק חשובה?

בשנה הראשונה של חיי הפעוט הוא לומד לזהות צלילים, להקשיב, להבין דיבור, טונים ואפילו אינטונציה. חוויות אלו הן מרכיב הכרחי עבור התפתחות תקינה של שפה ותקשורת מילולית. תינוק שיגדל ללא חוויות אלו יסבול בעתיד מקשיים בדיבור ובתקשורת, דבר שיהפוך את חיי החברה ואת יכולת הלמידה שלו לקשים ביותר.

פעוט הסובל מבעיית שמיעה ולא אובחן וטופל בכך בגיל מוקדם עלול להפסיד את שלב זה, שלב שבו חוש השמיעה ויכולת ההבנה שלו נבנים ומתפתחים. אותו פעוט עם יחווה בעתיד קשיים בהבנת שפת גוף וקישורה אל הנאמר, להבין טון של דיבור ואפילו את רגש הדובר – האם הוא כועס, עצוב, שמח או רגוע. ילד שיגדל עם חסך בשמיעה יתקל בעתיד בקשיים חברתיים ובקושי בהבנת סביבתו, דבר שיעיב על הבטחון שלו ועל תפקודו בחברה.

לצפייה במגוון מכשירי שמיעה לילדים

כיצד נגלה בעיית שמיעה מוקדמת אצל התינוק?

אם ילדכם לוקה בבעיית שמיעה, חשוב לגלות זאת מוקדם ככל הניתן בשביל למנוע בעיות בהתפתחות שפתו של הפעוט. בגלל סיבה זו לפני כשנתיים הגיעה לארץ בדיקת שמיעה ייחודית לתינוק בן יומו הנקראת "בדיקת סינון שמיעה". את הבדיקה מבצעים לפעוט עוד ביום שבו נולד. הבדיקה משתמשת בטכנולוגיה חדשנית המסוגלת לוודא אם התינוק שומע כראוי ללא צורך בתגובה מצידו אלא על ידי בדיקה פיזית של האוזן.

הבדיקה היא זולה, לא מכאיבה, מהירה ויעילה. חשוב לזכור כי עבור פעוט הסובל מבעיית שמיעה זמן האבחון הוא קריטי להתפתחותו ולכן לא מומלץ לוותר על בדיקת סינון שמיעה. חשוב לדעת כי בעיות שמיעה הינם דבר תורשתי – אם אתם או משפחתכם סובלים מכך קיים סיכוי גדול שגם ילדכם יסבול מכך. לכן אם עדיין לא בדקתם את שמיעתו רצוי שתעשו זאת במהרה. כמו כן, מחלות בזמן ההריון, כמו אדמת, עלולות לגרום לבעיות שמיעה אצל הרך הנולד.
מכשירי שמיעה לילדים אינם בושה. ליקוי שמיעה הינם דבר נפוץ הרבה יותר ממה שחשבתם, וכיום ישנם מכשירי שמיעה שלעיתים גם לא ניתן לראות אותם כלל.

 

הסדרים