מכשירי שמיעה קטנים מול מכשירי שמיעה גדולים

מכשירי שמיעה הם למעשה מכשירי עזר לשיפור איכות השמיעה בקרב כלל האנשים הסובלים מליקוי שמיעה בדרגות חומרה כאלו ואחרות. על פי הערכות שונות, קרוב לחצי מיליארד אנשים מסביב לעולם סובלים מדי שנה מליקוי שמיעה המחייבים אותם לטיפול נקודתי בבעיית השמיעה ממנה הם סובלים, כאשר חלק גדול מהם מסתייעים בסוגי מכשירי שמיעה שונים הכוללים בין היתר מכשירי שמיעה לילדים הסובלים מליקוי שמיעה לצד מכשירי שמיעה למבוגרים הסובלים מליקוי שמיעה.

כיום, תוכלו למצוא היצע הולך וגדל של מכשירי שמיעה הפועלים באמצעות מנגנון שמיעה דיגיטלי או אנלוגי. מכשירי שמיעה דיגיטליים פועלים למעשה באמצעות מנגנון ממוחשב המחובר למכשיר השמיעה האחראי לעיבוד הצלילים הנקלטים בתוכו באמצעות מיקרופון. מכשירי השמיעה הדיגיטליים מאפשרים וויסות מקסימאלי של עוצמת הצליל ולכן ניתן להתאים אותם למגוון רחב של ליקויי שמיעה. מנגד, תוכלו למצוא גם מכשירי שמיעה אנלוגיים המיועדים לצרכי הגברת הצלילים הנקלטים בסביבתו של האדם המרכיב אותם. מכשירים אלו אינם יודעים לווסת את עוצמת הצלילים ולכן ברוב המקרים צלילי הסביבה מלווים בכל אותם רעשי רקע המופיעים בסביבתו של האדם המרכיב אותם.

מכשיר שמיעה קטן או גדול?

איכויותיו של מכשיר השמיעה אינם נקבעים על פי גודלו, כאשר עד לפני מספר שנים נעשה שימוש בקרב כלל בעלי לקויות השמיעה אך ורק במכשירי השמיעה הגדולים אשר הוצבו מחוץ לאפרכסת האוזן. בשנים האחרונות, לאור פיתוחי הטכנולוגיה פותחו ויוצרו מגוון מרשים של מכשירי שמיעה קטנים, מכשירי שמיעה זעירים ואפילו מכשירי שמיעה נסתרים. ההבדל בין מכשירי השמיעה הגדולים לבין אילו הקטנים בא לידי ביטוי בראש ובראשונה בחזותם הויזואלית, כאשר מכשירי השמיעה הגדולים ממוקמים לרוב מחוץ לאפרכסת האוזן ולכן הם חשופים לעיני כל אדם המתבונן באדם המרכיב אותם. מנגד, מכשירי השמיעה הקטנים, הזעירים או הנסתרים מותקנים במרכז האוזן או בתוך תעלת האוזן ולכן קשה לראותם בעין.

התאמת מכשירי שמיעה בהתאם לדרגתו של ליקוי השמיעה

בעיות שמיעה עלולות לנבוע מסיבות שונות, כאשר בחלק מהמקרים מדובר בבעיות שמיעה זמניות הנובעות בין היתר כתוצאה מהתפרצותה של דלקת אוזניים חריפה, ריבוי שעוות אוזניים ונטילת תרופות מסוימות העלולות להשפיע על איכות השמיעה. יחד עם זאת, עלולה להתרחש ירידה באיכות השמיעה בכל גיל כתוצאה מליקוי שמיעה הולכתי, ליקוי שמיעה עצבי וליקוי שמיעה מעורב המשלב בין שני סוגי הליקוי הנ"ל.

כל ליקוי שמיעה מסווג בהתאם לדרגת חומרה אחרת, כאשר ליקוי שמיעה מזערי (קל או מתון) מתאפיין בירידה של עד 25 דציבלים מסף השמיעה הנורמטיבי ואילו ליקוי שמיעה חמור או עמוק מתאפיין בירידה של מעל 70 דציבלים מסף השמיעה הנורמטיבי. בשני המקרים יחד, ניתן להתאים את סוג מכשיר השמיעה בהתאם לדרגת החומרה של הליקוי ממנו אתם סובלים, כאשר הליך ההתאמה מתבצע במכון אודיולוגי המתמחה בביצוע בדיקות שמיעה והתאמת מכשירי שמיעה לכל סוגי הליקויים באיכות השמיעה.

הסדרים