סדנת אימון שמיעתי

סדנת מכשירי שמיעה - תדרים

חדש בתדרים – סדנת אימון שמיעתי

סדרת טיפולים אישיים ו/או קבוצתיים
המיועדת לשיפור יכולת הבנת הדיבור
בשימוש במכשירי שמיעה ובשתל שבלול

מכשירי השמיעה ושתלי השבלול המתקדמים של ימינו מאפשרים לצלילים וקולות להגיע בקלות אל האזניים. אך שמיעה של הצלילים לא תמיד מספיקה כדי להבין מה נאמר.

במיוחד בסביבות רועשות שבהן כמה אנשים מדברים יחד – מפגש חברתי, משפחתי, שיחה בבית קפה או מסעדה ומצבים אחרים בחיי היומיום, אנשים רבים מרגישים שהם שומעים אבל לא מבינים.

אנשים רבים מוצאים את עצמם מתוסכלים מכך שהם:

  • מפספסים מילים
  • נאלצים לשאול "מה" כל הזמן
  • לא מבינים את הילדים או הנכדים
  • מתקשים לדבר בטלפון או להבין את הנאמר בטלויזיה
  • נמנעים מהצגות / הרצאות / קונצרטים / מפגשים חברתיים או משפחתיים כיוון שממילא לא יבינו

וכל זאת למרות שהם משתמשים במכשירי שמיעה או שתל שבלול.

על מנת לשפר את יכולת הבנת הדיבור עם מכשירי שמיעה ושתלי שבלול, מומלץ לעבור סדנת אימוני שמיעה.

בסדנת אימוני שמיעה לומדים לפתח את יכולת התפיסה השמיעתית ע"י תרגול פענוח צלילים, מילים, משפטים ושיחות בתנאי שקט ורעש משתנים. התרגילים מתבצעים תוך התאמה לצרכים היומיומיים ולסביבות המשתנות של המטופל/ת.

בסדנה ניתן להנות מ:

  • אימוני שמיעה מובנים, מותאמים אישית
  • שיפור התאמת מכשירי השמיעה
  • לימוד טכניקות לתקשורת יעילה
  • הדרכה לגבי שימוש באביזרי עזר לשיפור הבנת הדיבור
  • שיפור התפקוד השמיעתי היומיומי
  • תרגול "אחד על אחד" או בקבוצה
  • התייחסות לנושאים רגשיים, משפחתיים וחברתיים הקשורים למצב השמיעה

סדנת אימוני השמיעה מועברת ע"י קלינאית התקשורת כנרת שפירא, מומחית שיקום שמיעה משנת 1998. לכנרת ניסיון קליני רב בהערכה שמיעתית, התאמת מכשירי שמיעה, טיפול באנשים המשתמשים במכשירי שמיעה ובמשפחותיהם.עסקה רבות בייעוץ לקראת ניתוחי שתל שבלול, בדיקת שתלים בחדרי ניתוח וטיפול במושתלים.

לכנרת ידע וניסיון רב בשיפור יכולות השמיעה והתקשורת של מטופליה והגישה הטיפולית שלה מלאה בכבוד ואמפתיה לכל מטופל/ת.

אימון שמיעתי מבוצע על ידי כינרת שפירא קלניאית תקשורת מנוסה בעל וותק של 22 שנה בתחום.

לפרטים נוספים כינרת שפירא מדיקל השרון כפר סבא

כנרת שיפרא - מכון שמיעה תדרים

מכון "תדרים" מספק כלים לבחירה נכונה במכשירי שמיעה ולתחזוקה יעילה

בעיות שמיעה. נשמע לכם מוכר? לחלקנו בהחלט. עד כאן אין כל חידוש. ומה לגבי המכשור? לא מעט מקרים מסתיימים במפח נפש משום מידע שגוי, מידע שאינו מסופק כראוי, הדרכה לקויה ולפעמים אפילו פחד ואמונה כי מדובר בכלי שאינו משרת את המטרה באמת.

מכון "תדרים" מלווה בהצלחה, מעל 11 שנה, אוכלוסייה במגוון גילאים לטובת איכות חיים גבוהה יותר בתחום השמיעה. סדנת "תדרים" מספקת לכלל הציבור העושה שימוש במכשירי שמיעה, ידע מקצועי בנושאים מגוונים, החל מהשלב שבו עולה הצורך בשימוש במכשיר שמיעה. בסדנת "תדרים" לומדים המשתתפים כיצד לעשות שימוש נכון במכשיר וכיצד לנהוג בו כך שיתפקד כראוי. הסדנה מאפשרת גם חוויה מתקנת עבור אלו שמתקשים לראות במכשיר השמיעה כלי מיטבי ומסייע – פעמים רבות ה"התיידדות" עם המכשיר והבנת אופן ההתנהלות עמו מייצרות חשיבה חיובית שמקלה ברמת היומיום.

"אין ספק ששוק מכשירי השמיעה התפתח עם השנים", כך מציין יורם כהן, מנהל מכון "תדרים", ומוסיף כי קיימת חשיבות רבה להדרכה, להכשרה, לאימון ולשימוש במכשיר שמיעה לצד ההבנה באשר לכל תפקיד של כל אביזר.
"אלו הם אבני הבסיס שעליהן מושתתת הסדנה. משתתפי הסדנה רוכשים ידע הכרחי המקנה להם את הביטחון כשהם ניגשים לבחור במכשיר המתאים עבורם. כך הם מבטיחים לעצמם בחירה אולטימטיבית במסגרת הצרכים האישיים שלהם, שימוש נכון במכשיר השמיעה שרכשו וטיפול נכון בו".

סדנת "תדרים" עונה על מגוון אספקטים כגון הצד הטכני, המנטלי, הפיסיולוגי והקוגניטיבי, היא מלווה בדוגמאות מהשטח ובהמלצות הניתנות על ידי מומחים. כדי להתאים לכל משתתף את הסדנה הנכונה עבורו, עוברים המשתתפים תהליך מיון מקדים, ומכון "תדרים" מעביר גם הדרכות אישיות לטובת לקויי שמיעה הזקוקים לכך. כל זאת לטובת מטרה חד משמעית וברורה: כל משתתף מסיים את הסדנה כאשר בידיו הכלים והתשובות להתנהלות נכונה עם ציוד המותאם לו, בעודו מבין מהו המכשיר הטוב ביותר עבורו, מדוע ומה הוא מאפשר. הסדנה מספקת גם כלים להתמודדות עם בעיות פסיכולוגיות וחברתיות הנלוות לעתים לשימוש במכשיר שמיעה, כאשר עולה הצורך.

מכון "תדרים" משתף פעולה עם חברות רבות בתחום מכשירי השמיעה, מלווה את לקוחותיו בייעוץ ובהכוונה גם לאחר רכישה, ללא הגבלת זמן, עד לשביעות רצונו של הלקוח לצד אחריות לכל החיים.
רחוב העלייה השניה 2 פתח תקווה 072-3318870

הסדרים