טיפים לפעילות ספורטיבית לכבדי שמיעה

אדם כבד שמיעה מוגדר כמי שנמצא בטווח של מי אינו שומע כלל ועד למי שיש לו דרגת שמיעה בדרגת- 55dB. בדרך כלל לספורטאים כבדי השמיעה קיים קושי לעשות פעילות ספורט במועדוני ספורט רגילים, זאת כאמור בשל הנכות שלהם. לצורך הדגמה, חרש שמשחק באחד מענפי הכדור, לא יהיה מסוגל לעקוב אחרי מה המאמן אומר או לשמוע את הקבוצה או שריקה של שופט וכו'.

יחד עם זאת, החשיבות של ספורט בקרב כבדי שמיעה היא עצומה ומסייעת גם לבעיית שיווי משקל מהם הם עשויים לסבול, לכן לעיתים יש צורך לקיים פעילויות ספציפיות ונפרדות לחרשים שניתן לשלב בהם גם אנשים ששומעים רגיל. כמו כן, חשוב לרכוש מכשירי שמיעה טובים וחדשניים, להלן כמה טיפים שיסיעו להחדיר בחיי כבד השמיעה פעילות ספורטיבית לאיכות חיים הרבה יותר גבוהה.

תתחילו עם מאמן כושר מומחה

ערך הספורט והעיסוק בספורט בחייו של כבד השמיעה הוא רב. זה מעניק לו ביטחון ותחושת שייכות ומשמעות. הנכון הוא להתחיל עם מאמן כושר מוסמך שמתמחה בספורט לאנשים כבדי שמיעה, מאמן שמכיר בקשיים ובשיטות אימון שיסייעו להם להגיע להישגים גבוהים בספורט.

תבחרו בקפידה את המאמן

חשוב לבחור מאמן ספורט וכל מסגרת ספורטיבית שיש להם ניסיון באימון מהסוג שאתם מחפשים ומכירים את העבודה עם כבדי השמיעה. לא כל מאמני הכושר והספורט ידעו איך לשפר יכולות ספורטיביות אצל כבדי שמיעה, כיצד לתקשר איתם הכי נכון, יכירו ספציפית את בעיית השיווי משקל שקיימת אצלם ואיך להצליח להתגבר עליה. לכן מומלץ לפנות לפי המלצה של האגודה לכבדי השמיעה או של מכר, רק למאמנים ולמסגרות שעוסקים בספורט עם התמחות ובטיפול של בעלי צרכים מיוחדים.

אביזרי השמיעה המתאימים לפעילות ספורט

למי ששומע רגיל קשה יהיה לדמיין אנשים שחיים כמעט ללא קולות, ללא רעשים. שמיעה שהיא תקינה היא תהיה בסיס להבעת רגשות ותחושות, לכל מה שאנחנו קולטים בזמן התקשורת עם בני אדם, בניסיון התמצאות בשטח ובניווט והכוונה, אז וודאי כשעושים פעילות ספורט כזו או אחרת יש לחוש השמיעה תפקיד נכבד.

לכן יהיה חשוב לבחור אבזרי שמיעה שמתאימים במיוחד לספורט, ואף סוללות למכשירי שמיעה שיהיו מספיק חזקות שישרדו לאורך זמן. צריך כמובן לוודא שהאביזרי שמיעה לא מפריעים, אינם נופלים בזמן פעילות גופנית ויש להם אחיזה טובה. חלק מאותם מכשירים הם מכשירי שמיעה תוך אוזניים. מכשיר שמיעה זעיר ואיכותי זה מגיע בדגם קטן והוא כמעט בלתי נראה. הייצור של מכשירי שמיעה כאלו יהיה בהתאמה אישית ולכן הם נוחים ביותר ומספקים שמיעת צליל טבעית.

מכשיר שמיעה שמתאים לספורט רטוב

אך לא תמיד יהיה מספיק באחזקת מכשירי שמיעה עמידים לפעילות ספורטיבית רגילה, יש הרבה כבדי שמיעה שירצו דווקא לבחור בספורט מים כמו שחייה. על מנת שיכולו ללמוד את הספורט ולהיות קשובים למאמן השחייה, חשוב שיירכשו את מכשירי השמיעה המתאימים לתנאים שדורש ספורט מהסוג הזה, מכשיר שמיעה שמסוגל לעמוד בתנאים של מים.

הסדרים