ליקויי שמיעה כתוצאה מעבודה – מה עושים?

פגיעה בשמיעה יכולה להתגלות עקב חשיפה לרעש מזיק. לא מעט עובדים נחשפים לרעש מזיק במהלך הדרך, רעש אשר גורם להם לירידה בשמיעה, עד כדי הזדקקות למכשירי שמיעה. לעיתים ליקוי השמיעה הוא טינטון (רעש סובייקטיבי שקשה לאושש או להפריך) ולעיתים זהו ליקוי שניתן למדידה. רעש מזיק כולל שני פרמטרים מהותיים וביניהם עוצמת הרעש ומשך החשיפה.
כדי לקבוע האם אתם סובלים מליקוי שמיעה, יש צורך להגיע אל בדיקת שמיעה, בין אם זה בקופה בה אתם מנויים ובין אם זה במכון שמיעה פרטי או ציבורי. מרבית מקומות העבודה בהם מתחוללים בעיות שמיעה, נוטים להיות רועשים, בין אם זה מפעל המכיל מכונות רועשות, אולם בו מושמעת מוסיקה רועשת וכיוצא בזאת.

מי מוכר כנפגע שמיעה כתוצאה ממקום העבודה?

על מנת שאדם יוכר כנפגע שמיעה כתוצאה ממקום עבודתו, עליו להכיל את שלושת הפרמטרים הבאים:

  • האדם נחשף במהלך עבודתו לרעש ממושך והתקפי אשר עולה על המותר בחוק.
  • כושר השמיעה של העובד פחת בשיעור של 20 דציבל לכל הפחות בכל אחת משתי האוזניים.
  • העובד הגיש תביעה לא יאוחר משנה מהיום בו התגלה הליקוי

היה ונקלעתם למצב בו אתם חשים כי השמיעה שלכם ירדה ונפגעה, יש באפשרותכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי ולקבל כנגד הפגיעה פיצויים וזאת בתנאי ש: נחשפתם לרעש מזיק, ישנו קשר סיבתי, אתם סובלים מהפחתה של 20 דציבלים, הגשתם את התביעה לא יאוחר משנה לאחר שהתגלתה הפגיעה. כמובן שחשוב לגשת אל מכון שמיעה פרטי ו/או מכון שמיעה מטעם הקופה ולבחון את מצב הירידה בהשמיעה ורק לאחר מכן להגיש את התביעה. לעיתים, יסתבר כי אתם זקוקים לסיוע של אביזרי שמיעה לרבות מכשירי שמיעה, על מנת להשיב לעצמכם את כושר השמיעה.

כמה יעלה לכם מכשיר שמיעה?

היה ואתם סובלים מלקות שמיעה, תדרשו להשקיע במכשירי שמיעה על מנת לשפר ככל האפשר את רמת שמיעתכם ולהגיע למצב בו את ממקסמים את יכולת השמיעה שלכם. מחיר מכשירי שמיעה משתנה בהתאם לסוגי המכשירים ולגודלם, כך שתוכלו לדעת בדיוק כמה לשלם בעבורם, רק לאחר שתבצעו את הבדיקות המקיפות ביותר ולאחר שיותאם לכם מכשיר השמיעה לו אתם זקוקים.

כיצד מממשים את הזכויות שלכם?

נפגעתם בשמיעה? זה הזמן לחפש עו"ד דיני עבודה, שיסייע לכם למצות את מלוא זכויותיכם בצורה המיטיבה ביותר וזו שתאפשר לכם לקבל את המגיע לכם על פי חוק, בין אם זה מהמוסד לביטוח לאומי, מהפוליסות הפרטיות אותן רכשתם ובכלל.

הסדרים