בדיקת שמיעה באינטרנט

אתרים רבים ברשת האינטרנט מציעים לגולשים לבדוק את שמיעתם במטרה לאבחן אם הם סובלים מבעיות שמיעה. הוריאציות השונות של בדיקות השמיעה משמיעות לנבחן צלילים ועליו להשיב אם הוא מצליח לשמוע אותם. חשוב לציין שבדיקות שמיעה מקוונות עשויות לאמת את חשדם של אנשים המרגישים שיש להם בעיה כלשהי בשמיעה. עם זאת, חשוב להדגיש כי בדיקות השמיעה באינטרנט אינן מהוות בשום פנים ואופן תחליף לבדיקת שמיעה מקצועית שתיערך במכון השמיעה.

סוגי בדיקות השמיעה ברשת

שמיעת צלילים בתדרים שונים – תחום התדרים האופייני שאדם מסוגל לשמוע נע בין 20 הרץ ל- 20,000 הרץ, ואילו התחום השימושי ביומיום נמצא ברובו בין 125 ל- 8,000 הרץ. כמו כן, ידוע שעם הגיל יכולתנו לשמוע תדרים גבוהים יורדת, ולא פעם קורה שאנשים מבוגרים אינם מצליחים לשמוע צלילים מסוימים, ואילו ילדיהם כן. רוב בדיקות השמיעה שניתן לבצע באינטרנט בודקות את יכולתו של הנבחן לשמוע צלילים בתדרים שונים – הבדיקה מתחילה בתדרים נמוכים ועם התקדמות הבדיקה התדרים נעשים גבוהים יותר ויותר. אתר מומלץ למי שמעוניין לבדוק את שמיעתו בשיטה הזו הינו אתרה של אוניברסיטת דרום ווילס אשר מציע בדיקת שמיעה אונליין.

מניעה בסביבה רועשת – סוג זה של בדיקות בוחן את יכולתו של המאזין לשמוע מילים או הברות מסוימות אשר נאמרות בסביבה של רעש. מטרת הבדיקה היא להידמות למציאות היומיומית בה אנו נאלצים להתמודד עם רעשים שונים המקשים עלינו להבין את הדברים שנאמרים על ידי אנשים אחרים. חברת סימנס, המוכרת בין היתר מכשירי שמיעה, מציעה לגולשים לבדוק באתרה את יכולתם לשמוע הברות שונות בסביבה של רעש. לעומתה, חברת מכשירי השמיעה פונאק מציעה באתרה בדיקה לבחינת היכולת לשמוע מילים בסביבה רועשת.

סוג נוסף של בדיקת שמיעה הקיים באינטרנט הוא שאלונים בהם נשאל הנבדק סדרה של שאלות שמטרתן לאבחן אם הוא עשוי לסבול מליקויי שמיעה. בדיקות אלו עשויות לבוא בנפרד, אך לעתים הן תשולבנה יחד עם אחד מסוגי בדיקות השמיעה שהוזכרו לעיל. הנכם מוזמנים להתנסות בשאלון שבאתר שלנו בכותרת "מי זקוק לבדיקת שמיעה". יש להדגיש כי מחקרים שנערכו בשוודיה בשנים האחרונות הצביעו על כך שבדיקות שמיעה המבוססות על שאלונים יספקו תשובות פחות מדויקות מבדיקות שמיעה המבוססות על בדיקה ממשית של השמיעה.

האם ניתן להסתפק בבדיקת שמיעה מקוונת?

התשובה לכך היא חד משמעית לא. אמנם בדיקות השמיעה הללו עשויות לתת אינדיקציה לבעיה מסוימת ואף לעודד אדם ללכת להיבדק במכון שמיעה, אך יש בהן גם חסרונות רבים ואין להסתמך על תוצאותיהן משום שהן אינן אמינות ויכולות להטעות. למשל, כיצד ניתן להסתמך על בדיקה לשמיעת צלילים כאשר כל גולש עושה שימוש בדגמים שונים של רמקולים ואוזניות? דוגמה נוספת לחוסר האמינות של הבדיקות המקוונות מספק מחקר שהראה כי מספר לא מבוטל של אנשים שהשיבו לשאלוני בדיקת שמיעה אובחנו כסובלים מבעיות שמיעה, כאשר במציאות שמיעתם הייתה תקינה לחלוטין.

רק באמצעות בדיקת שמיעה מקצועית הנערכת במכון שמיעה תוכלו לקבל אבחון שאינו משתמע לשתי פנים. על כן, במידה ואתם חוששים שאתם סובלים מליקוי שמיעה כלשהו, אנו ממליצים לכם להגיע ולהיבדק אצלנו במכון השמיעה תדרים. אנו עורכים במכון בדיקות שמיעה מקיפות אשר עושות שימוש בציוד בדיקות שמיעה מתקדם. לאחר שתיבדקו אצלנו, נוכל לתת לכם אבחון מקצועי שיקבע אם אתם סובלים מבעית שמיעה כלשהי ובהתאם לכך להמליץ לכם על פתרון לבעיה.

 

הסדרים