האם כל מכשיר שמיעה מתאים לכל אחד?

התהליך של התאמת מכשיר שמיעה הינו תהליך מורכב, עדין ואישי. גם כאשר מדובר בלקות שמיעה שכבר קיימת, ובוודאי כאשר מדובר בלקות שמיעה חדשה, חשוב מאוד להתייחס במירב המקצועיות לנושא, ולבחור את מכשיר השמיעה שמתאים לכם, באמצעות אנשי מקצוע. מכון לבדיקות שמיעה מבצע את הבדיקות ואת ההתאמות, הפעם נתמקד בהסבר לגבי מכשירים אוניברסאליים, ובחשיבות ההכוונה האישית של מכון לבדיקת שמיעה.

מכשיר שמיעה אוניברסאלי – האם יש דבר כזה ?

לאחר שפתחנו בחשיבות של התאמת מכשיר שמיעה באמצעות מכון שמיעה, יכול להישמע קצת אבסורד להתייחס למכשיר שמיעה אוניברסאלי, וזו בדיוק הסיבה שבחרנו להתייחס לנושא זה.

כן, יש מכשירי שמיעה אוניברסאליים. יותר נכון, יש מכשירי שמיעה בעלי תכונות אוניברסאליות, אותם ניתן לקנות ולהרכיב במקום. הם בעלי יתרון אחד רציני: מי שזקוק למכשיר שמיעה באופן מיידי, יוכל לרכוש מכשיר במקום.

מכשיר שמיעה אוניברסאלי – האם יש דבר כזה ?

האם יש להם חיסרון ?

לדעתנו כן. בואו נודה, כל מי שצריך מכשיר שמיעה, זקוק לו באופן מיידי, נכון? האם זה אומר שכדאי לרכוש מכשיר אוניברסאלי באופן מיידי? לא בטוח. התהליך של התאמת מכשיר שמיעה באופן אישי, מקצועי, מדויק, הוא תהליך קריטי, ולא כדאי לפסוח עליו.

הכוונה באמצעות מכון לבדיקת שמיעה – על התהליך והיתרונות

מכון בדיקת שמיעה הוא הסמכות המקצועית אשר מבצעת בדיקות שמיעה לציבור הרחב, באמצעות הפניות מקופת חולים. לאחר ביצוע בדיקת השמיעה, במידה והתוצאות מראות כי קיימת לקות שמיעה ויש צורך במכשירי שמיעה, האיבחון מתבצע על ידי קלינאי תקשורת, אשר מאבחן באופן אישי את המטופל, ומתאים עבורו את המכשיר המיטבי עבורו.

מה נלקח בחשבון באבחון הזה ?

  • מבנה פיזיולוגי של האוזן והתאמה פיזית, לשם נוחות
  • מידת הלקות והתאמה של מכשיר שמיה מיטבי עבור הלקות הזו
  • כמות השעות ביום אשר המטופל עתיד להשתמש במכשיר השמיעה

ישנם מספר סוגי שמיעה, המותאמים ללקויות שונות, למבנים פיזיולוגיים שונים, לא מדובר במוצר של "שגר ושכח", אלא תהליך אשר כולל גם תקופת ניסיון של 30-90 יום, תלוי במכונים ובקופות החולים.

מדוע נדרשת תקופת נסיון ?

משמעותה של תקופת הניסיון היא על מנת שהמטופל יוכל להתנסות בפרק זמן משמעותי, בהתאמת מכשיר השמיעה עבורו. איך הוא מתפקד ביום יום? האם הוא שומע היטב? האם יש צפצופים והדים חוזרים? האם נוח לו? בואו נזכור כי מדובר בפריט קטן, יקר, שהולך לשנות את החיים עבור מי שלא שומע טוב, ולהביא אותו למצב של קליטת מציאות הרבה יותר טובה מלפני כן. לכן, חשוב להתנסות במכשיר ולחזור לקלינאי התקשורת במכון השמיעה, עם כל הנתונים והפרטים, במידה והמכשיר אינו תואם במאה אחוז. קופות החולים מציעות סבסוד עבור מבוטחים מסוימים למכשירי שמיעה, מומלץ להתעדכן בקופת החולים שלכם.

לפרטים ומידע נוסף השאירו פרטים בעמוד צור קשר ונחזור אליכם בהקדם.

הסדרים