כך תדעו שמכשיר השמיעה שלכם איכותי

לאחר בדיקת שמיעה, הוחלט שאתם זקוקים לעזרי שמיעה שיסייעו לכם לשמוע את העולם טוב יותר. אפילו רכשתם מכשיר שמיעה – אך אתם עדיין לא בטוחים שמדובר בפתרון איכותי וטוב. אם כן, כיצד תדעו שרכשתם מכשיר איכותי? הנה כמה פרמטרים חשובים המצביעים על מכשירי שמיעה איכותיים.

לפני הכל: מבצעים בדיקות שמיעה

הדבר החשוב ביותר הוא שלא רוכשים מכשיר שמיעה לפני שמבינים מהי הבעיה ממנה אתם סובלים ואילו מכשירי שמיעה יהיו רלוונטיים עבורכם. כיום קיימים שלל מכשירי שמיעה מתקדמים – החל ממכשירי שמיעה קטנים, דרך מכשירי שמיעה לילדים ועד למכשירי שמיעה למבוגרים הממוקמים באזורי האוזן השונים ולהם תפקידים שונים. תפקידה של בדיקת השמיעה היא לשלול, ראשית, גורמים אחרים לשמיעה הלקויה, כמו זיהום, שעוות אוזניים ועוד. במידה ואכן הבדיקה תעלה שאתם זקוקים למכשיר שמיעה, האודיולוג (מומחה לשמיעה) יתאים עבורכם את מכשיר השמיעה הטוב ביותר עבורכם.

מכשירי שמיעה מתקדמים

שלב 2: מגדירים צרכים

עד כמה הפגיעה בשמיעה חמורה? עד כמה היא מידרדרת ככל שחולף הזמן? האם מכשיר השמיעה מיועד לילד או למבוגר? האם אתם מעדיפים מכשיר שמיעה הממוקם באוזן כך שהוא נראה כלפי חוץ או נסתר? לאחר שבדיקת השמיעה העלתה כי אתם אכן נזקקים למכשיר שמיעה, חשוב מאוד להגדיר את הצרכים המדויקים לכם. מכשירי שמיעה נבדלים זה מזה בהתאם לצורך, לגיל ולתוספות השונות שהם מציעים – ולפיכך, לכל אדם מתאים מכשיר שמיעה שונה.

חשוב מאוד לבחור מכשיר שמיעה שמתאים בראש ובראשונה לצרכים שלכם, ולקחת בחשבון שיש חברות המציעות מכשירי שמיעה עם תקופת ניסיון. כך תוכלו להשתמש במכשיר, להתנסות בו בעצמכם ולהבין האם הוא מתאים לכם. לעתים לוקח זמן להתרגל למכשיר שמיעה – ואין הדבר אומר שהוא לא מתאים לכם, אלא רק שנדרשת תקופת הסתגלות. תקופת ניסיון תסייע לכם להבין זאת. נוסף על כך, בבואכם לבחור מכשיר שמיעה, מומלץ לבדוק האם הוא יכול לשמש אתכם גם בעתיד, לצרכים עתידיים. אחרי הכל, ייתכן ואובדן השמיעה יחמיר ואתם לא רוצים לרכוש מכשיר שמיעה חדש לצורך כך – חשוב לבדוק האם מכשיר השמיעה שבחרתם הוא דינמי ומסוגל להגביר את כוחו, כך שיתאים לצרכים העתידיים שלכם.

אחריות = איכות

בדקו מהי האחריות הניתנת על מכשיר השמיעה. וודאו כי האחריות הניתנת עבורו מכסה את חלקיו השונים ובדקו לכמה זמן היא תקפה. חברה המכבדת את עצמה ומספקת מכשירי שמיעה מתקדמים, תעניק לרוב אחריות ממושכת – שכן היא בטוחה במוצר שהיא משווקת וגם יודעת לעמוד מאחורי תקלות, במידה וישנן.

מכשירי שמיעה - Motion 13-Nx

חשוב לדעת

אחריות והתאמה אישית הם מדדים חשובים – אך הם לא היחידים כדי להבין האם מכשיר השמיעה שבידכם איכותי. איכות המכשור, התקנים בהם הוא מיוצר, יכולת הגברת השמיעה של המכשיר ועוד הם פרמטרים חשובים לא פחות, לכן חשוב לבדוק גם אותם בבואכם לבחור מכשיר שמיעה.

הסדרים