איך נדע שמכשיר השמיעה באמת מתאים?

מכשיר שמיעה אינו מוצר מדף שניתן לרכוש לפי גודל או צבע.. מדובר בפריט ייחודי, אשר מותאם באופן אישי לזקוק לו, לאחר בדיקות והתאמות מקצועיות. כיצד מתבצע הליך בדיקות שמיעה? כיצד מתבצעת התאמת מכשירי שמיעה? מה התפקיד של קופת החולים ומתי נכנס לתמונה מכון בדיקת שמיעה? לפניכם תשובות לכל השאלות.

על הליך בדיקות שמיעה

בדיקת שמיעה מתבצעת במכון שמיעה מוסדי או מכון שמיעה פרטי אך ברוב קופות החולים ניתן לקבוע תור אליו רק לאחר הפנייה מרופא המשפחה או רופא אף אוזן גרון. מומלץ לבדוק בקופת חולים שלכם מה מכוני השמיעה אשר מבצעים בדיקות בהסדר עם הקופה, וכך תוכלו ליהנות מבדיקה בעלות מינימאלית. לאחר שתקבלו הפנייה מרופא המשפחה, ותקבעו תור לאחד המכונים שבהסדר עם קופת החולים, תוכלו להתקדם לצעד הבא: בדיקת שמיעה בפועל

כיצד מתבצעת בדיקת השמיעה?

בדיקת השמיעה נעשית באופן סימפטי ביותר במכוני השמיעה, אשר בוחנים את השמיעה באמצעות השמעת צלילים בתדרים שונים. גבוהים ונמוכים, קרובים ורחוקים, כל אלו על מנת לקבוע באופן מדויק את מידת השמיעה של הנבדק, והאם הוא זקוק למכשיר שמיעה. אם הנבדק זקוק למכשיר שמיעה, הוא יקבל אישור לכך במקום או בדואר, תלוי בקופת החולים. מרבית מכשירי השמיעה ניתנים בהנחות מסוימות, תלוי בקופת החולים בה הינכם חברים, ובמסלול בו אתם מבוטחים.

התאמת מכשירי שמיעה – חשיבות הנוחות של מכשיר השמיעה

התאמת מכשיר שמיעה נעשית באופן אישי לכל אחד. מדובר בפריט קטן ועדין, שצריך למצוא את מקומו בתנוך האוזן או מאחוריה, תלוי בדגם, וחשוב יותר מכל, שלמטופל יהיה 100% נוח עימו. מדוע? דמיינו לעצמכם שאינכם שומעים טוב, מה שמאוד יכול להשפיע על קליטת המציאות ותפישת המציאות, והמכשיר הקטן הזה שהנחתם על אוזניכם, לא רק שלא עושה את העבודה, אלא מפריע ולא נוח.

לשם כך, המכשיר ניתן בתחילה לתקופת ניסיון, על מנת שהמטופל יוכל לבחון את נוחיותו, את מידת התאמתו, האם יש הד ברקע? האם יש צפצופים? האם באוזן אחת שומעים טוב יותר מהאוזן השנייה? האם בחללים מסוימים שומעים פחות טוב מחללים אחרים? זוהי לחלוטין תקופת ניסיון, שמטרה לבחון באיזו מידה מכשיר השמיעה מתאים. תקופות הניסיון משתנות מקופה לקופה, אך ברוב המקרים מדובר על תקופות של 60-90 יום.

התאמת מכשירי שמיעה על ידי מכון בדיקת שמיעה

מידת המקצועיות של מכון השמיעה בו מתבצעות בדיקות השמיעה, באה לידי ביטוי בהתאמת מכשירי השמיעה באופן המיטבי ביותר למטופל. קלינאי תקשורת יבחן את תוצאות הבדיקה, ישמע מכם מה ההעדפות וההמלצות שלכם לגבי המכשיר שיכול להתאים לכם, וימליץ לכם על מכשיר שמיעה עבורכם, שלוקח בחשבון נתונים חשובים כגון המבנה האנטומי של האוזן, מה חומרת המידה של הירידה בשמיעה, ונתונים נוספים.

חשוב לציין כי אנשי המקצוע במכון השמיעה אחראים גם לכוונן את מכשיר השמיעה ולכייל אותו לצרכיכם, לנוחיותכם, באופן המיטבי ביותר.

הסדרים