אילו בעיות אוזניים גורמות לכאבי ראש?

האזור של האוזניים מכיל בין היתר עצבים שתפקידם להעביר אותות לראש ולפנים. אז במקרים של דלקת סינוסים בגלל הצטננות, שפעת או קדחת, אחת התופעות המורגשות היא של כאבי ראש. הנה כל הפרטים

הקשר בין האוזניים לבין שאר חלקי הראש והגוף לא תמיד ברור למי שסובלים מסוגים שונים של דלקות, מחלות ובעיות. בפועל, קיים קשר מובהק מן הסוג הזה כי האזור של האוזניים מכיל בין היתר סוגים שונים של עצבים.

העצבים שיש באזור של האוזניים אחראיים על העברת אותו לראש ולפנים. אז על רקע כל מחלה שגורמת לפגיעה בעצבים, התוצאה עלולה להיות סוגים שונים של כאבים באזורים לכאורה אחרים לגמרי.

מאפיינים של כאבי אוזניים ומיגרנה

זיהוי מוקדם של כאבי אוזניים ומיגרנה יכול לסייע בטיפול. בשלב הראשון, צריך לזהות תסמינים של כאבי אוזניים ולמצוא דרכי טיפול רלוונטיות. במקרים חמורים של אובדן שמיעה או חשד לחירשות גם צריך להתייעץ עם מכון שמיעה מקצועי, כדי לבדוק אפשרות לריכוז טיפול בכאבי ראש ומיגרנה תחת קורת גג אחת.

כיום למשל יש מכשירי שמיעה שיכולים לסייע להתמודד עם חירשות בגלל זקנה, מחלות וכן הלאה. בחירה נכונה של מכשיר שמיעה יכולה בטווח הקצר למנוע את כאבי הראש – בעוד בטווח הארוך היא תשפר את איכות החיים. בנוסף, אפשר לשלב בדיקת שמיעה בשלבים שונים של הופעת כאבי הראש ולנצל את ההזדמנות כדי לזהות דלקות.

אילו בעיות אוזניים גורמות לכאבי ראש

למה נגרמות דלקות סינוסים?

התפקיד של מכון שמיעה הוא להצביע על הסיבה לבעיה. באמצעות בדיקות שמיעה ניתן לשלול או לאושש סוגים שונים של דלקות, כמו גם להמליץ על המשך טיפול.

דלקות בסינוסים לדוגמא נגרמות בגלל הצטננות, שפעת או קדחת. אחרי שהכאב מופיע בגוף קיים חשש לכך שהוא יעבור לאזורים הסמוכים, בעיקר כי העצב העיקרי המספק תחושה לסינוסים, לאף ולפנים הוא העצב המשולש – שאף מתואר כעצב החמישי באזור הראש.

איזה איש מקצוע יכול לעזור?

החדשות הטובות הן שניתן לערב איש מקצוע כמו נוירולוג מומחה לכאבי ראש ולקבל ליווי מלא לאורך הטיפול. באמצעות נוירולוג ניתן לא רק לאבחן את התוצאות של מכון לבדיקת שמיעה אלא גם לבדוק עוד סימפטומים.

למעשה, כאב ראש שמקורו בדלקת הסינוסים יכול לנוע לאורך כל ענפי העצב. אז אם קיים חשד לגודש בסינוסים, לא מסתפקים בתיאום בדיקה במכון תדרים אלא מתייעצים עם בעלי מקצוע.

דרכי טיפול מומלצות

לבסוף אפשר להצביע על דרכי טיפול מומלצות במקרים של בעיות אוזניים שגורמות גם כאבי ראש. ראשית, ניתן לנסות להקל על כאב מתון בעזרת משככי כאבים שנמכרים ללא מרשם.

שנית, כדאי להקפיד על טיפול מקומי שמבוסס על הצמדת קומפרס חם ולח על האוזן. אם זה לא עוזר, יש מקום לפנות לבעלי מקצוע ולהתייעץ איתם.

הסדרים