דברים שכדאי לדעת לפני קניית מכשיר שמיעה

הטכנולוגיה המתקדמת מפתחת דברים נפלאים העוזרים לנו בחיי היום יום ומשפרים את רמת החיים שלנו. אחד הפתרונות שפותחו בעזרת הטכנולוגיה אלו מכשירי שמיעה. מכשירים אלו משפרים באופן משמעותי את איכות חייהם של כבדי השמיעה ומאפשרים להם לרכוש "אוזניים" חדשות ותקינות במקום האוזניים הקיימות שלא עובדות כראוי.

בעבר, מכשירי השמיעה לא היו מצליחים לווסת את רעשי הרקע היומיומיים מול הרעשים והדיבורים שכבד השמיעה רצה לשמוע. דבר זה יצר עומס ורעש כבד באוזניים שגרם לחוסר איזון בגוף. כיום, מערכות השמיעה ומכשירי השמיעה השתכללו מאוד ולכל אדם ניתן להתאים את מכשיר השמיעה המתאים לו לפי אחוזי השמיעה שלו ולפי הצורך. לקבלת מידע על בדיקות שמיעה והתאמת מכשיר שמיעה מומלץ לפנות למרכז שמיעה תדרים.

יתרונותיהם של הארגונים לכבדי שמיעה

כיום ישנם כמה ארגונים ישראלים לכבדי שמיעה כאשר אחד מהם הוא ארגון "בקול". בארגונים אלו יושבים אנשים המתמצאים היטב בכל המושגים הקשורים לנושא כבדי השמיעה והם יודעים בדיוק אלו מכשירים מתאימים לכל אחד.

לפני רכישת מכשירי שמיעה, מומלץ להתייעץ עם יועצי "בקול" ולקבל מהם המלצות למכשירים נבחרים. חשוב מאוד לדרוש שבועיים ניסיון בעת רכישת המכשיר בתמורה לפיקדון כספי החוזר אליכם בתום תקופת הניסיון במידה והמכשיר אינו מתאים.

לפני שרוכשים את מכשיר השמיעה, חייבים לעבור בדיקה אצל מומחה שיאבחן את אחוזי השמיעה בכל אוזן ולפי זה יהיה קל יותר ונכון יותר להתאים את המכשיר הטוב יותר.

מספר טיפים חשובים

לפני רכישת המכשיר, קבעו פגישת התאמה עם יועצי מכון השמיעה. בדקו מספר מכונים, לפני שאתם מחליטים על מכשיר שמיעה.

  • לכו למכון שמיעה שקבלתם עליו המלצות ושמספק תעודת אחריות על מכשיר השמיעה.
  • בדקו מהי ההכשרה של הצוות במכון השמיעה, האם הם עברו את ההתמחות בנושא. יועץ שאינו מומחה לא ידע להתאים מכשיר שמיעה.
  • אל תהססו, שאלו את כל השאלות שלכם לפני רכישת מכשיר השמיעה בלי להתבייש.
  • לכל מכשיר שמיעה יש אביזרים נלווים. בדקו האם ניתן לרכוש רק אביזרים אלו במקרה של קלקול או של אובדן. בדקו עד כמה הם זמינים בשוק ומה העלות שלהם.
  • בדקו האם אתם זכאים להנחה ברכישת מכשיר השמיעה מקופת החולים שלכם, או מכל ביטוח רפואי אחר. עלותו של מכשיר השמיעה גבוהה מאוד.
  • בדקו האם האחריות שקיבלתם על מכשיר השמיעה היא אחריות רחבה הכוללת גם את המוצרים הנלווים וכמה שנים האחריות בתוקף.
  • בדקו האם ניתן לבטח את המכשיר. כל מכה, קטנה ככל שתהיה, שהמכשיר מקבל עלולים לעלות ביוקר. כדאי להשקיע סכום קטן כל חודש על ביטוח מאשר לשלם סכום גדול בבת אחד במקרה של קלקול או אובדן המכשיר.
הסדרים