הסתגלות למכשיר שמיעה

אנשים רבים הסובלים מבעיית שמיעה מוצאים סיבות לא להרכיב מכשיר שמיעה, המכשיר היחיד שעשוי לשפר את חייהם ללא היכר. אדם הלוקה בבעיית שמיעה ולא מרכיב מכשיר שמיעה סובל מכך רבות – איכות החיים נפגעת, חיי החברה דועכים, הבטחון העצמי יורד והתסכול גובר.

למרות שאין אדם שרוצה לסבול מכל השלכות אלו, אנשים נוטים לשלול את האופציה של הרכבת מכשיר שמיעה מסיבות שכבר לא נכונות בימינו וזאת עקב חוסר ידע בנושא. אנו בתדרים משתדלים להבהיר לאנשים כאלו, על ידי קבוצת מאמרים באתר, שמכשירי השמיעה הם לא כפי שהיו וכי רוב הסיבות לא להרכיב מכשיר שמיעה כבר לא רלוונטיות. הסיבה הנפוצה ביותר מבין אלו היא מראה המכשיר, במאמר זה נסביר מדוע סיבה זו כבר לא עדכנית וכיצד ניתן להקל על תהליך הסתגלות למכשיר שמיעה

מכשירי השמיעה התכווצו

כשאתם חושבים על מכשיר שמיעה אתם ודאי מדמיינים את המכשירים הגדולים והמכוערים שהיו בשימוש בעבר. טכנולוגיית המזעור, שנמצאת בשיא פריחתה, לא פסחה גם על עולם מכשירי השמיעה. כיום, לצד המכשירים המיושנים והמוכרים, קיימים גם מכשירים נסתרים הנכנסים לתעלת האוזן ולא נראים לעין. למרות גודלם הקטן להפליא של מכשירים חדשניים אלה, הטכנולוגיה שלהם לא יורדת מזו של הגדולים ולפעמים אף עולה על כך. בנוסף, עצם העובדה כי המכשיר נכנס עמוק לתעלת האוזן לרוב מוסיפה לאיכות הצליל ומקנה לו תחושה טבעית יותר וצלולה יותר.

מכשירי השמיעה הנסתרים

ניתן לחלק את מכשירי השמיעה לקטגוריות במספר רב של דרכים. בעודנו בוחנים את סוגי מכשירי השמיעה הנסתרים ניתן לחלקם ל-3 קטגוריות ראשיות:

לגמרי בתוך התעלה (CIC) – זהו מכשיר השמיעה הסמוי ביותר הקיים בשוק. המכשיר בגודל של בוהן ונכנס עמוק אל תעלת האוזן ונשאר שם למשך מספר חודשים. יתרונותיו של המכשיר הם בראש ובראשונה רמת הדיסקרטיות שלו אך גם קרבתו לעור התוף – קרבה המקנה לצליל נופך טבעי ומציאותי יותר, פחות אלקטרוני וממוחשב. העובדה כי המכשיר אינו בולט מחוץ לאוזן מאפשרת שימוש בטלפון באופן קל אינטואיטיבי.
עם זאת, חשוב לציין כי המכשיר אינו מתאים לבעיות שמיעה חמורות. בנוסף, בשל קצב גדילת תעלת האוזן של ילדים המכשיר אינו מתאים לצעירים מתחת לגיל 18. חשוב לדעת – אם אתה מבוגר המחפש מכשיר שמיעה נסתר חשוב שתתנסה רבות עם מכשיר מסוג זה בטרם תחליט לרכוש – גודלו הקטן עשוי להקשות על תפעולו עבור אנשים מבוגרים. ודא שאתה מסוגל לתפעל את כפתוריו בקלות.

בתוך התעלה (ITE) – מכשיר שמיעה הנמצא ברובו בתעלת האוזן. המכשיר נמצא בכל אורכה תעלת האוזן ומסתיים בתחילתה. גם מכשיר זה נסתר לחלוטין, מאפשר שימוש נוח עם טלפון ובעל איכות צליל טבעית. יתרון מכשיר זה על קודמו הוא רמת נוחות התפעול – מכשיר זה נוח יותר לתפעול מאשר מכשירי ה-CIC וזאת בשל שטח פנים גדול וכפתורים גדולים יותר. זהו מכשיר המשלב דיסקרטיות עם נוחות בצורה מושלמת ומאוזנת. כמו קודמו, מכשיר זה אינו מתאים לבעיות שמיעה חמורות ולא לילדים.

התאמה פתוחה (Open Fit) – לעומת קודמיו, מכשיר זה מורכב משני חלקים נסתרים וקטנים – האחד נמצא מאחורי האוזן והשני בתעלת האוזן. מאחורי האוזן יושב מנגנון הקלט וההגברה, אליו מחוברת האוזניה, בצינורית סיליקון מאווררת, המוכנסת לתעלת האוזן. האוזניה אינה סותמת את כל התעלה ומעניקה תחושה חופשית יותר באוזן המשתמש.
המכשיר אמנם גדול יחסית לקודמיו אך עדיין נמצא בקטגוריית מכשירי שמיעה קטנים. המכשיר נחשב מכשיר שמיעה נסתר בשל גודלו ומיקומו המאפשרים דיסקרטיות שימוש מוחלטת יחד עם נוחות תפעול. מכשיר זה מתאים לרוב בעיות השמיעה. ( עוד על סוגי מכשירי שמיעה )

מדוע להסתיר את מכשיר השמיעה?

בימינו, החברה שסביבנו ביקורתית יותר מאי פעם. רבים האנשים שדואגים לרושם שאותו הם יוצרים על אנשים אחרים. האוכלוסיה הבולטת ביותר מבין אלו הם ילדים ומבוגרים.
ילדים בגילאי גן ובית ספר סובלים רבות מביקורות מהסובבים אותם. זוהי עובדה ידועה כי רוב הנוער סובל מחוסר בטחון עצמי וביקורות אכזריות עלולות להשפיע קשות על חייהם ותפקודם היום יומי. ילדים הסובל מליקוי שמיעה יתלבטו רבות לפני שיחליטו להרכיב מכשיר שמיעה בשל החשש מתגובות החברה. מכשירי שמיעה נסתרים באים לפתור בעיה זו ומעניקים את הפתרון האולטימטיבי עבור אותם ילדים. מכשיר שמיעה בהתאמה פתוחה הוא המכשיר המושלם לילדים שרוצים לחזור לשמוע וחוששים מתגובת הסביבה למכשיר השמיעה שירכיבו.

אוכלוסיה נוספת המתעניינת במכשירים נסתרים הם הקשישים. רוב אוכלוסיה זו היא בעלת בטחון עצמי נמוך ורגשי נחיתות רבים. גיל העמידה מביא עמו קשיים רבים וישנם אנשים המתקשים להודות בקשיים אלו. אדם מבוגר הסובל מליקוי שמיעה ישמח למצוא פתרון המשאיר את בעייתו דיסקרטית. מכשיר מסוג ITE ו-Open Fit הם הפתרון המושלם עבורו.

סוגי מכשירי השמיעה הם רבים. בתוך שלושת הקטגוריות שצוינו לעיל קיימות עוד תתי קטגוריות רבות. רוצה לקבל את המכשיר שמתאים לך באופן הטוב ביותר? הגיע למכון תדרים לקבלת עזרה וייעוץ מצוות תדרים בהתאמת מכשיר השמיעה המתאים עבורך בצורה הטובה ביותר.

 

הסדרים