התאמה אישית של מכשיר שמיעה

התאמה אישית של מכשיר שמיעההתאמה לפי המצב השמיעתי

מכשירי השמיעה השונים הנם בעלי יכולות הגברה שונות. ישנם מכשירי שמיעה המורכבים מאחורי האוזן להגברה חזקה, וישנם מכשירים המורכבים בתוך האוזן להגברה פחות חזקה. לפי בדיקת שמיעה מקצועית, הנעשית בחדר אטום עם מכשור חדיש, יש לבחור את המכשיר המתאים לירידה בשמיעה של הלקוח.

התחשבות בצרכים התקשורתיים

קלינאי התקשורת צריך להיות קשוב לדרישות התקשורתיות של הלקוח ולהתאים לו את מכשיר שמיעה לפי עיסוקו, תחביביו ואורח החיים שלו. התאמה אישית של מכשיר שמיעה נועד לשפר את יכולת השמיעה, והוא רק חלק מהשיקום המלא. קלינאי התקשורת ימליץ ללקוח להיעזר ברמזים ויזואלים כמו קריאת שפתיים והבעות פנים, להתרחק ממקורות רעש, וינחה אותו כיצד להשתמש במכשיר ולהפיק ממנו את התועלת וההנאה המרביים.

חשיבות מבנה האוזן

במכשירים המורכבים בתוך האוזן ישנה חשיבות רבה לגודל ומבנה תעלת השמע. גודל התעלה משפיע על גודל המכשיר שניתן להתאים ללקוח. על-פי מידה שנלקחת לאוזן הלקוח, קלינאי התקשורת יכול לומר לו את גודל
המכשיר, שניתן להרכיב עבורו. בתמונה ניתן לראות המחשה של מכשירי שמיעה נסתרים מסוג silk הממוקמים בתוך האוזן בצורה נוחה כאשר מכשיר השמיעה כולו ממוקם בתוך האוזן כך שהינו נסתר מהעין. ( לחצו כאן למידע נוסף על מכשיר שמיעה )

דרישות אסתטיות של הלקוח

קלינאי התקשורת מתחשב בדרישות האסתטיות של הלקוח. במכוננו מוצעים מגוון מבנים צורות וגדלים של מכשירי-שמיעה המאפשרים התאמה לפי דרישות הלקוח. ישנם מכשירים קטנטנים ונסתרים בתעלת השמע, מכשירים בתוך האוזן בצבעים טבעיים המתמזגים עם צבע השיער והגוף, ומכשירים המורכבים מאחורי האוזן עם עיצוב חדשני, דק ולא בולט.

מכשיר אחד או שניים

ישנן סיבות רבות להרכבת שני מכשירים במקום אחד. הסיבה העיקרית היא שיש לנו שתי אוזניים…

המוח שלנו מעבד צלילים וקולות משני צידי הראש, והוא זקוק למידע אמין משתי האוזניים על מנת להבין את המסר ולדעת מאיזה כיון נשמע הקול (יכולת מיקום צליל במרחב). אנשים המרכיבים מכשיר בשתי האוזניים מבינים דיבור טוב יותר מאנשים המרכיבים מכשיר אחד, ושומעים צלילים ממרחק גדול יותר.

בנוסף, הרכבת מכשיר שמיעה אחד יוצרת תופעה המכונה "head shadow effect", שבה צלילים המגיעים לאוזן אחת מאבדים מעוצמתם כשהם עוברים לאוזן השניה. אם כן, הגברה דו-צידית היא נוחה, טבעית ויעילה יותר.
במכון 'תדרים' מבוצעות ההתאמות רק על-ידי קלינאי תקשורת מנוסים ומוסמכים, וניתנת חשיבות רבה לתהליך ההתאמה, להדרכה לשימוש יעיל ואחזקה תקינה של המכשיר, ולשירות זמין ואמין באמצעות מעבדה משוכללת. זכרו – התאמה טובה של מכשיר השמיעה היא הבסיס להצלחת השיקום השמיעתי והשיפור באיכות החיים שלכם! – צרו אתנו קשר לפרטים נוספים

הסדרים