כיצד מסייעים מכשירי שמיעה לליקויי שמיעה

לאחר המלצת רופא אף אוזן גרון בנוגע להתאמת מכשיר שמיעה יש להתקשר תחילה למכון השמיעה של כללית על מנת לקבוע תור לקבלת ייעוץ ולהתאמת מכשיר שמיעה. בתחילת הביקור תבוצע בדיקת שמיעה ומילוי שאלון לקבלת מכשיר שמיעה. לאחר מכן, מכון השמיעה של כללית יעניק אישור לקבל מכשיר שמיעה הכולל פירוט של מאפייני המכשיר כגון : קטגורית מכשיר השמיעה, תצורת המכשיר ומספר המכשירים הנדרשים (לאוזן אחת או לשתי האוזניים). האישור שיתקבל מקופת חולים כללית מוגדר בחוזר של של משרד הבריאות בהתאם למאפייני המכשיר שהוזכרו. לכן, הלקוח יקבל רק את מכשיר השמיעה שהומלץ ונכתב בשאלון במכון השמיעה של כללית. במידת הצורך, יופנה הלקוח לבדיקת שמיעה והתאמת מכשיר במכון שמיעה בבית חולים ממשלתי. במקרה כזה, יינתן אישור מקלינאי תקשורת של כללית לקבלת מכשיר שמיעה בהתאם לתוצאות הבדיקה והשאלון.

קבלת מכשיר שמיעה בכללית

לאחר הבדיקות הרלוונטיות יפנה הלקוח לאחד מהסניפים המורשים לקבלת מכשיר שמיעה בקופת חולים כללית. טרם הפניה לסניף על הלקוח להצטייד בשלושה מסמכים: הפניה של רופא אף אוזן גרון, תוצאות בדיקת שמיעה ואישור לקבלת מכשיר שמיעה. הסניף המורשה שבחרת יתאים ללקוח את מכשיר השמיעה לתקופת ניסיון של חודש.

מה כוללת תקופת הניסיון של מכשיר שמיעה בכללית?

מכיוון שאין חכם מבעל ניסיון, קופת חוליים כללית מאפשרת ללקוחותיה תקופה של חודש ניסיון למכשיר השמיעה. במהלך כל התקופה הלקוח זכאי לפנות לסניף לכל עזרה בנוגע להתאמת המכשיר וקבלת מידע נוסף. כמו כן, במידה והלקוח אינו מרוצה מהמכשיר ישנה אפשרות להחזירו עד תום תקופת הניסיון. הסניף שממנו קיבלת את מכשיר השמיעה אינו רשאי לגבות תשלום עבור המכשיר בעת תקופת הניסיון. כמו כן, יקבל הלקוח מארז של סוללות חדשות, התאמת אזניות והספקתן ללא תשלום וכן לקיחת מידה עבור התאמת מכשיר השמיעה. לאחר תקופת הניסיון, הסניף המורשה יגבה מהמטופל תשלום ההשתתפות העצמית בהתאם למכשיר השמיעה שהותאם. את מחיר תשלום ההשתתפות העצמית עבור מכשיר השמיעה קובעת קופת חולים כללית בלבד.

מידע נוסף בנוגע לקבלת מכשירי שמיעה בקופת חולים כללית

במידה וישנה בעיה בהתנהלות מול ספקי המכשירים או בנושא מכשיר השמיעה והתאמתו ניתן לפנות למכון השמיעה של כללית בו ניתן אישור לקבלת המכשיר על בסיס בדיקת השמיעה שנעשתה במקום. במידה והלקוח מרותק לביתו ישנה אפשרות לקבל את השירות עד הבית בהתאם למצבו הבריאותי של הלקוח. אם הלקוח מבוטח על ידי כללית מושלם, יזכה המבוטח להשתתפות, במידה ונקבע כי קיים צורך בהשתתפות עצמית לרכישת מכשיר השמיעה. ההשתתפות העצמית למבוטחי כללית מושלם תוקטן עד סך של 1,075 ש"ח בהתאם לתקנון כללית מושלם.

הסדרים