לפי מה בוחרים מכשירי שמיעה?

זה זמן מה שאתם מרגישים ירידה באיכות השמיעה שלכם. אתם שומעים פחות טוב, אתם נזקקים להסברים חוזרים והגיע הזמן לבדוק מה מתרחש בתעלת האוזן שלכם. כיצד תעשו זאת? וכיצד תבחרו לאחר מכן מכשיר שמיעה? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על מכשירי שמיעה למבוגרים, מכשירי שמיעה לילדים ומה שביניהם.

הצעד הראשון: מזהים

הצעד הראשון בדרך לשיפור השמיעה מתחיל אצל רופא מומחה, וביצוע בדיקת שמיעה במכון לבדיקת שמיעה. בין אם אתם מחפשים מכון לבדיקות שמיעה בפתח תקווה או במקום אחר בארץ, חשוב מאוד לבצע בדיקת שמיעה בפתח תקווה רק אצל מומחים שיסייעו לכם לאבחן את הבעיה ובהמשך – להעניק לכם המלצות לגבי בחירת המכשיר המתאים. אם אכן עברתם בדיקות שמיעה ובמכון לבדיקות שמיעה הומלץ לכם לעשות שימוש במכשיר שמיעה כדי לשפר את יכולת השמיעה שלכם – הנה מספר טיפים שיסייעו לכם להקל על החששות לקראת השינוי ולבחור את המכשיר המתאים לכם ביותר.

איך מכשירי שמיעה עובדים?

מכשירי שמיעה אינם יכולים לשחזר את השמיעה האבודה, אך הם יכולים לשפר את יכולת השמיעה באופן משמעותי, באמצעות הגברה של צלילים שאתם מתקשים לשמוע. רוב מכשירי השמיעה הם דיגיטליים, וכולם מופעלים באמצעות סוללה ייעודית. למעשה, מדובר באוסף מיקרופונים קטנים האוספים צלילים מהסביבה, ובאמצעות שבב מחשב עם מגבר – המיקרופונים הייעודיים ממירים את הצליל הנכנס ומתרגמים אותו לקוד דיגיטלי, המנתח ומתאים את הצליל לצרכים האישיים של כל אדם, בהתאם לרמת הצלילים סביב.

מגוון מכשירי שמיעה של אוטיקון

סוגי מכשירי שמיעה

  • מכשיר שמיעה הממוקם בתוך תעלת האוזן
    מכשיר שמיעה המעוצב כך שיהיה ממוקם בתוך התעלה, כך שיתאים לתעלת האוזן במדויק. למכשיר השמיעה יש את הכוח לשפר באופן קל עד בינוני את יכולת השמיעה אצל מבוגרים. מכשירי שמיעה שונים נבדלים זה מזה גם בגודל, אלו מכשירי שמיעה קטנים במיוחד ולכן גם הכי פחות גלויים. מצד שני, עושים בהם שימוש בסוללות קטנות מאוד, עם אורך חיים קצר באופן יחסי.
  • מכשיר שמיעה על האוזן
    מכשירי שמיעה מתקדמים מיוצרים במגוון דגמים וסגנונות – זהו אחד מהם. מכשיר שמיעה הממוקם על האוזן כולל תכונות נוספות שאינן מתאימות למכשירי השמיעה הקטנים יותר, והם כוללים גם בקרה על עוצמת קול. הסוללה כאן גדולה יותר והיא מאפשרת חיי סוללה ארוכים יותר. מצד שני, זהו מכשיר הנראה יותר ולכן נחשב לאסתטי פחות
  • מכשיר שמיעה הממוקם מאחורי האוזן
    מכשיר שמיעה זה ממוקם מעל האוזן ומאחוריו, באמצעות צינור המחבר את המכשיר לאוזנייה בהתאמה אישית. סוג המכשיר הזה מתאים לכל הגילאים ולכל סוגי אובדן השמיעה, והוא מסוגל להגביר את עוצמת הקול החיצונית באופן משמעותי. זהו הסוג הגדול ביותר של מכשירי השמיעה, אם כי יש כמה עיצובים חדשניים מאוד שהופכים גם את הסוג הזה ליעיל במיוחד ולנראה בקושי.

לצפייה בקטלוג מכשירי שמיעה מבית תדרים

הסדרים