מה התדירות של תחלופת סוללות במכשירי שמיעה?

מרבית מכשירי השמיעה פועלים באמצעות סוללות קטנות, בגדלים שונים, המותאמים באופן פרטני למכשיר השמיעה. אביזרי שמיעה נלווים אלו, חיוניים ביותר לשמיעה תקינה ולהתנהלות שגרתית בחיים היום יום. אילו מכשירי שמיעה מחייבים שימוש בסוללות? באיזו תדירות כדאי להחליף את הסוללות? מה חשוב לדעת לגבי סוללות, למי שנמצא בתהליך של התאמת מכשירי שמיעה, או כבר משתמש במכשירי שמיעה? כל המידע בעמוד שלפניכם.

סוגי מכשירי שמיעה הפועלים באמצעות סוללות

כיום ישנם בישראל ארבעה גדלים עיקריים של סוללות למכשירי שמיעה, המזוהות בדרך כלל גם על פי צבע, כדי שניתן יהיה לזהות אותן בקלות. הנה מספר דוגמאות לסוגים שונים של מכשירי שמיעה הפועלים באמצעות אביזרי שמיעה נלווים:

  • מכשירי שמיעה נסתרים בתוך התעלה – סוללות מס' 10, אריזה בצבע צהוב.
  • מכשירי שמיעה נסתרים בתוך תעלת האוזן ולחלק ממכשירי המיקרו ITC – סוללות מס 312, אריזה בצבע חום.
  • מכשירי שמיעה מיקרו שממוקמים מאחורי האוזן (BTE) – סוללות מס' 13, אריזה בצבע כתום.
  • מכשירי שמיעה גדולים שממוקמים מאחורי האוזן, מיועדים לירידות חמורות בשמיעה – סוללות מס' 675, אריזה בצבע כחול.
  • מכשירי שמיעה שתלים קוכליאריים – סוללות מס' 675P.

המלצה לגבי תדירות החלפת סוללות למכשירי שמיעה

תוחלת החיים של הסוללה משתנה בהתאם לשלושה גורמים עיקריים: משך הזמן בו נעשה שימוש במכשיר בכל יום, עוצמת ההגברה של המכשיר, ומידת הקיבולת של הסוללה. בהתאם לנתונים האלו, עליהם יכול לקבל קלינאי התקשורת מידע, יוכל קלינאי התקשורת יוכל להעריך כמה זמן תחזיק מעמד הסוללה, לפני שיהיה צורך להחליפה. אגב, במכשירי שמיעה מתקדמים, מתקבלת התראה כאשר הסוללה עומדת להתרוקן.

סוללות למכשירי שמיעה יכולות לפעול ברציפות במשך ימים רבים, בקיבולת מצוינת. אם המכשיר אינו מתפקד באופן תקין, יש לבדוק אם מדובר בסוללה או בבעיה אחרת. במידה והחלפתם סוללה והמכשיר עדיין לא מתפקד, כדאי לבדוק אותו באופן מקצועי במכון למכשירי שמיעה.

שימוש נכון בסוללות

אביזרים נלווים לשמיעה הם בהחלט פריטים עדינים, קטנים, לעיתים קרובות יקרים, וחשוב שננהג עימם בחוכמה. קודם כל, במידה ויש ילדים קטנים בבית, חשוב שהמכשירים והסוללות יהיו רחוקים מהישג ידם.
שנית, יש להניח את הסוללות במקור קריר ויבש, אך לא במקרר. לכל סוללה יש מדבקה, אותה אין להסיר לפני השימוש. חשוב להבין כי אביזרים נלווים מסוג זה, עשויים מאבץ אוויר, ומתחילים להתרוקן ברגע שהסרנו את המדבקה, גם אם טרם מוקמו במכשיר השמיעה.

בכל מקרה של ספק לגבי תקינות המכשיר, תפקוד הסוללה, או כל שאלה מקצועית אחרת, מכיוון שמדובר בתחום רגיש ביותר, אביזרי שמיעה נלווים, אנו ממליצים לא לנסות בעצמכם, אלא לפנות לאנשי מקצוע על מנת לקבל סיוע מקצועי.

 

לפרטים ומידע נוסף התקשרו עכשיו אל מכון שמיעה תדרים או השאירו פרטים בתחתית העמוד ונחזור אליכם בהקדם

מאמרים נוספים
הסדרים