בדיקת אפיון טינטון

חדש בתדרים "מדיקל השרון" כ"ס מרפאת טיפול בטנטון

בשיתוף ד"ר משה חיימוף

מומחה אף אוזן גרון

מומחה בטיפול בסחרחורות וטנטון בקרב מבוגרים.

לצפייה בערוץ סרטונים של ד"ר חיימוף: /דר-חיימוף-ערוץ-סירטוני-בריאות/

תת התמחות בתחום סחרחורות וטנטון (אוטו נוירולוגיה, אודיו וסטיבולוגיה) בלונדון, אנגליה.

מנהל שירות סחרחורות מרכז רפואי רבין קמפוס גולדה השרון.

יועץ אוטו-נוירולוגיה בקמפוס בלינסון ומרכז רפואי שניידר.

תהליך טיפול בטינטון:

  1. בדיקת שמיעה עד תדר 20,000 הרץ
  2. בדיקת אפיון טינטון
  3. אבחון שורש הבעייה ע"י ד"ר חיימוף
  4. טיפול לפתרון הטינטון ב-3 שיטות:
  5. א. מיסוך מכשירים.  ב. טיפול בתרופות.  ג. טיפול בשיטת TRT המתקדמת (Tinnitus Retraining Therapy)
  6. למידע נוסף על שיטת טיפול בטינטון TRT

מהו טנטון

הגדרת טנטון הינה – תחושה של רעש או צלצול באוזניים מכל מגוון קשת התדרים והעוצמות זה יכול להתבטא בכל מיני צורת כגון צלצולים, זימזומים, שאגות, שריקות או נקישות.
זוהי בעיה מאוד נפוצה, טינטון משפיע על כחמישית מהאוכלוסייה כלומר אחד מכל חמישה אנשים יסבול מזה, טינטון לרוב אינו מתעורר מעצמו, אלא הוא סימפטום של מצב אחר, כגון אובדן שמיעה כתוצאה מפגיעת רעש או הזדקנות, פגיעה באוזן או הפרעה בזרימת הדם בגוף.

הגורמים

בגדול לא ניתן להצביע באופן ישיר וחד משמעי על מה שגורם לטינטון, איך לפי מחקרים רבים פגיעה בתאים הפנימיים של האוזן הפנימית (הכוכליאה) תהווה סיבה טובה להתעוררות הסימפטום הקשה הזה, ישנם בתוך האוזן שערות זעירות מאוד שאחראיות על העברת הפולסים החשמליים שנוצרים מכנית מתנועת גלי הקול והפיכתם לגלים חשמליים שהמוח יודע לקרוא, שבירה או מוות של תא שערה כזה יכול לגרום "לדליפה" של פולסים אקראיים שיתרגמו במוח למה שנקרא "תופעת הטינטון".

האבחון

אבחון טינטון מתבצע דרך סדרת בדיקות שחלקן קשורות באופן ישיר לסימפטום כגון אפיון טנטון ובדיקות התפקוד האנטומי של האוזן. ובדיקות אחרות שמכוונת למציאת מקור הבעיה כגון בדיקת שמיעה מקיפה, בדיקת הצטברות פקקים בתעלה, בדיקת BERA לתפקוד עצב השמיעה ועוד'..

בדיקת אפיון טינטון שהזוכרה הינה בדיקת בעלת חשיבות מרובה בהבנת התנהגות התופעה באופן סובייקטיבי ובכך התאמת טיפול אישי, דרך בדיקה זו המטפל מגדיר בין היתר את תדר ועוצמת הטינטון שממנו סובל הנבדק, לאחר שפוענחו חלקים אלה ואחרים מהתופעה המטרידה, מתבצעת התאמה טיפול ממוקד ואישי כגון מתן רעש שממסך את הטינטון ונותן למטופל תחושת הקלה ושליטה על התופעה.

כיצד ניתן לטפל בטנטון?

טיפול אבסולוטי וחד משמעי אין לתופעת הטינטון המתפשטת, אך ישנם מספר גישות טיפוליות שבמקרים רבים מטיבים עם החולה ולפעמים גם יכולים להעלים את הבעיה

טיפולים להקלה

אלה טיפולים חשובים ומאוד יעילים יחסית, שמטרתם להקל את הסימפטום ולתת ללקוח הפוגה ותחושת הקלה, הם כוללים: נוגדי דיכאון וחרדה, טיפול בליקוי שמיעה דרך מכשירי שמיעה, טיפול התנהגותי קוגניטיבי (CBT), היפנוזה, מכשירי מיסוך שמחוללים רעשי רקע ותרופות שמרחיבות כלי דם.

טיפולים מרפאים

טיפולים אלה מכוונים לריפוי וטיפול בבעיה ולא רק הקלה בסמפטום עצמו, והם כוללים: הסרת גידול (במידה וזה הגורם לטנטון), הסרת שעווה באוזן, טיפול בזרימת דם לא תקינה בגולגולת, הפסקת תרופה או תרופות שגרמו לטינטון, וטיפול באמצעות איזון מטאבולי – שמטרתו ליצור רגנרציה של תאי עצב שנפגעו במערכות שיווי המשקל והשמיעה.

טיפולים אלטרנטיביים

מדובר בטיפולים שאינם נכללים בתחום הרפואה הקונבנציונאלית ועם מנגנון פעולה שאינו ידוע או מוגדר בספרות הקונבנציונאלית.

בתדרים נערכים בדיקות איפיון טנטון לביטוח לאומי וללקוחות פרטיים – למידע ופרטים נוספים על בדיקת אפיון טינטון אתם מוזמנים ליצור אתנו קשר!

הסדרים